HTML

A boldog kismama

Hogyan legyünk csinosak,egészségesek s miképpen ellensúlyozzuk a hormonok hatását édesanyaként.Eddig nem találtam a boltokban olyan könyvet,ami arról szólt volna,hogyan érezzük anyaként is nőnek magunkat.Ezért saját tervet kellett kidolgoznom ahhoz,hogy boldognak,egészségesnek érezzem magam.Ezeket az ötleteket és tippeket osztom meg Veletek.Mivel ezek személyes tapasztalatok,blogomat inkább csak útmutatónak ajánlom.Sok témára ki fogok térni,babás,mamás dolgokra is,lesz,amit majd ismerősnek találsz,néhányat pedig nem.Mielőtt belevágnék,először is gratulálni szeretnék az anyukának!Sok szerencsét mindenkinek!

Friss topikok

Archívum

Fittnek maradni bébivel

2012.02.16. 08:28 Elektra21

Egy újszülött szinte egész nap a karunkban van,így nehéz időt szakítani tornagyakorlatokra,ahogy nő a baba,elkezd mászni,majd járni,és egyfolytában futhatunk utána.:) Sajnos vagy szerencsére ezzel nem váltható ki a testedzés.

Bonyolultnak és szinte lehetetlennek tűnhet ilyenkor a torna megszervezése,különösen,ha nincs olyan személy,aki vigyázni tudna a csöppségre.

Számtalan megoldás kínálkozik,csak fel kell ismerni,hogy a mindennapi feladatok elvégzése is könnyebben megy,ha egészségesnek és fittnek érezi magát a kismama.

Most felsorolok pár lehetőséget,amiket én is kipróbáltam:

-A legegyszerűbb,ha beszerzünk egy torna vagy DVD kazettát.Számtalan fajta közül lehet válogatni.Nekem az egyik kedvencem Czanik Balázstól a Capoeira Aerobik és a Hasburning.Ezek nem kismama edzésprogramok,ha valaki inkább kifejezetten anyukáknak szánt gyakorlatokat szeretne végezni Rubint Réka DVD-i közül is válogathat.

-Akinek lehetősége van rá szerezzen be otthoni kondigépet,kifejezetten ajánlanám a lépcsőző gépet,mert kis helyet foglal el,ha nem használjuk elég csak betolni az ágy alá,és jól megdolgoztatja a problémás területeket,a popsit és a combot.Ugyan én csak néhányszor használtam szülés után,de szülés előtti tapasztalataim az mutatják,hogy rendszerességgel nagyon szép lábai,és formás popója lehet annak,aki kitartóan lépcsőzik. :)

-Amíg kicsi a baba hordozó kendőben,ha már nagyobb picit kenguruval a hasunkon nyugodtan elindulhatunk vele.Garantált az izomláz már 20 perc séta után.Én babakocsival is nagyon sokat sétáltam Noellel,a tavasz beköszöntétől kb napi 3-szor 45 percet,és jót tett mindkettőnknek a friss levegő.Télen is elég sokat sétáltunk,mert a babakocsink kialakítása miatt védve volt az időjárás viszontagságaitól.Ebből a szempontból egy éve alatti babánál a nyarat tartom neccesebbnek,Noel mindig beizzadt a babakocsiban,a legvékonyabb ruhácskában is,és nem is lehetett sok időt a kánikulában kint tölteni.

-Ha az ember a lekét is ápolni akarja itt van például a jóga vagy a Pilates,mindkettőt próbáltam,csak ajánlani tudom,de az én választásom napi szinten való gyakorlásként,a Tai Chi-ra esett,azért mert szülés előtt is ezt gyakoroltam,így fejből mentek a gyakorlatok,nem igényelt előkészületet,előnye,hogy bárhol végezhető,felszerelés nem kell hozzá,elég egy kényelmes szabadidő ruha,a legjobb ha a gyakorlatokat mezítláb végezzük,szabadban és zárt térben egyaránt gyakorolhatjuk,ellazít,fokozza az életenergiát,és még számtalan előnye van.Noel élvezte,hogy nézhetett torna közben és jókat kacarászott a mozdulatokon. :)

Van még sokféle mozgásforma,ami azért igényel kisebb befektetést,például a babakocsis futás,ez annak jó megoldás,akinek 3 kerekű babakocsija van,és viszonylag egyenletes talajon tud futni.(Nem beton!!!)

A másik kedvencem a görkoris babakocsizás.Ezt csak akkor gyakoroltam,mikor anyumékhoz lementünk hosszabb időre Noellel,mert a görkori,ha komolyabb (márpedig megéri egy márkásabb típusba befektetni egészségünk és biztonságunk érdekében) nemcsak nagy és nehéz,sok helyet foglal el,nem mindegy hol tároljuk és hogy ápoljuk,hogy megőrizze a formáját.Ez egy kicsit macerásabb,ha az embernek lépcsőznie kell,és nem csak kilép a családi házból,viszont vidéken ezt nagyon élveztem,nem kellett az autóktól tartanom,és nem az volt a cél,hogy A pont-ból B pontba minél gyorsabban eljussak.Persze,aki kellő gyakorlatot szerzett (erre vannak kifejezetten görkoris pályák) nagyban megkönnyítheti az életét a bevásárlásoknál,és a mindennapi ügyintézéses szaladgálásoknál.

 

Remélem tudtam segíteni,mozgásforma rengeteg van,kitérni minden lehetőségre nem tudtam,a lényeg a rendszeresség és a kitartás.Napi fél óra testedzés már elég ahhoz,hogy megalapozd a jó közérzeted.És amint látod ebben a baba abszolút nem akadályoz,szerintem jobb is ha akkor edzel,amikor ő is látja,hisz így már egész ki korától példát mutatsz neki,és átadod neki a mozgás örömét.


Remélem tudtam segíteni.

Jó edzéseket Kívánok Mindenkinek!

Mottóm:

Élj szabadon és edz keményen!

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: edzés egészség baba fittség

A bejegyzés trackback címe:

https://boldogmami.blog.hu/api/trackback/id/tr984117396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása